CarΗellas: Ο Έλληνας που έφτιαξε τον κόσμο της Formula 1 από ξύλο

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2015

Ο Έλληνας που έφτιαξε τον κόσμο της Formula 1 από ξύλο

  Το ξύλο, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο, μπαίνει ξανά στη ζωή μας. Θέλετε να το δείτε πιο «ωμά», τύπου καυσόξυλα για θέρμανση; Θέλετε να το δείτε πιο καλλιτεχνικά, π.χ. ξύλινα γυαλιά ηλίου ή ξύλινο παπιγιόν; Εμείς επιλέξαμε την πιο δημιουργική όψη του ξύλου - τον ξύλινο μοντελισμό. Ένα όχι και τόσο διαδεδομένο χόμπι στη χώρα μας.
ellinas-formula1-ksylo-body-image-1425924558
  Ο 25χρονος Κωνσταντίνος Κουτσιώνης, από την Νεάπολη Κοζάνης, μίλησε στο VICE για την απόφασή του να ασχοληθεί με τον ξύλινο μοντελισμό. Το φόρτε του είναι τα μονοθέσια της
Formula1 και τα αεροσκάφη. Το πάθος για τα μοντέλα του, που είναι κατασκευασμένα από ξύλο πεύκου, είναι εμφανέστατο - όπως και το ταλέντο του. Αν και επικοινώνησε επανειλημμένα με το Υπουργείο Πολιτισμού για προώθηση της δουλειάς του, βρήκε απέναντί του την αδιαφορία. «Με έγραψαν κανονικότατα», μου λέει λίγα δευτερόλεπτα μετά τη γνωριμία μας.
10670063_508544609249081_3062833081789603098_n
Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με τον ξύλινο μοντελισμό;
Κωνσταντίνος Κουτσιώνης: H αλήθεια είναι ότι επηρεάστηκα από τον ξυλουργό πατέρα μου και μια κατασκευή που είχε φτιάξει ο ίδιος. Ήταν ένα μαχητικό αεροσκάφος F-5 από ξύλο πεύκου, το οποίο το έχουμε μέχρι σήμερα. Αυτή ήταν η βάση για να ξεκινήσω αυτό το όμορφο χόμπι και σιγά-σιγά να το εξελίξω έως το επίπεδο που βρίσκομαι τώρα.
1545783_508544519249090_3979006434914978424_n
Ασχολείσαι παράλληλα με κάτι άλλο;
Δυστυχώς δεν δουλεύω. Προσπαθώ να βρω εργασία κάπου, αλλά το λεγόμενο «μέσο» ή «βύσμα» - που δεν έχω, δεν μου επιτρέπει να ξεκινήσω τη ζωή μου με τον άνθρωπο που έχω δίπλα μου. Δυστυχώς, επιλέγουν άλλοι για εμάς, χωρίς εμάς... Πάντως έχω σπουδάσει τεχνικός οχημάτων. Το θεωρώ μοναδικό και ωραίο επάγγελμα, γιατί σου δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσεις κάτι το όποιο προσφέρει ασφάλεια στον συνάνθρωπό σου, μέσω της εργασίας σου πάνω στο όχημα.
Πότε ξεκίνησες να φτιάχνεις ξύλινα μοντέλα;
Ξεκίνησα από πολύ μικρός, από το δημοτικό συγκεκριμένα. Θυμάμαι ότι έπαιρνα διάφορα ξυλάκια, τα τοποθετούσα σταυρωτά και είχα την εντύπωση ότι είχα φτιάξει αεροπλανάκι. Μέσα από αυτό το μοναδικό χόμπι έμαθα να σκέφτομαι πιο λειτουργικά. Είναι κάτι που θα το συνιστούσα σε κάθε παιδί. Νιώθω απόλυτα χαρούμενος που ο θεός με προίκισε με αυτό το ταλέντο.
Πόση ώρα μπορεί να σου πάρει ένα μοντέλο για να το κατασκευάσεις;
Ποικίλλει ανάλογα με το μοντέλο και τις απαιτήσεις του. Μπορώ να σου πω ότι το περισσότερο χρόνο που έχω περάσει για να φτιάξω κάποιο μοντέλο, ήταν 4- 5 εβδομάδες, με καθημερινή 8ωρη εργασία.
10407937_508544669249075_5970459996575515756_nΗ αγαπημένη σου κατασκευή;
Δεν ξεχωρίζω κάποια είναι η αλήθεια. Ίσως η McLaren Mercedes Mp4-23 του Lewis Hamilton, επειδή της έχω δώσει τη δυνατότητα να κινείται κιόλας. Θα ήθελα πολύ να δω το πραγματικό μοντέλο κάποια μέρα, από κοντά. Και τον Lewis Hamilton φυσικά, που είμαι φανατικός οπαδός του.
Τι άλλο κατασκευάζεις, εκτός από μοντέλα αεροσκαφών και Φόρμουλα 1;
Μπορώ να φτιάξω ό,τι μου ζητηθεί, αρκεί να είναι εφαρμόσιμο. Για παράδειγμα, έχω φτιάξει ξύλινο ηφαίστειο, μικρά σεντούκια, βάση για μοντέλα αυτοκίνητων κλίμακας 1/18, οχήματα τις ΔΕΗ (!) και κάποια είδη μουσικών οργάνων, όπως μπαγλαμαδάκι και φλογέρα - τα οποία δεν παράγουν τον αυθεντικό ήχο των αντίστοιχων οργάνων, είναι διακοσμητικά.
 Πόσο κοστίζει μια κατασκευή;
Το κόστος εξαρτάται από τις ώρες δουλειάς, το μέγεθος, τα επιπλέον εξαρτήματα και, φυσικά, το επιθυμητό αποτέλεσμα. Δηλαδή, αν ένα μοντέλο πρέπει να είναι λειτουργικό, όπως η McLaren Mercedes Mp4- 23 που σου είπα πιο πριν, τότε ανεβαίνει το κόστος.
Πώς και πού μπορεί κάποιος να βρει αυτά που φτιάχνεις;
Διατηρώ μία ομάδα στο Facebook, με το όνομα Ξύλινος Μοντελισμός. Τέλος, υπάρχει το blog μου και το κανάλι μου στο Youtube.
Πηγή: www.vice.com