CarΗellas: 6 τρόποι για να καταλάβεις αν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά

Σάββατο 18 Ιουλίου 2015

6 τρόποι για να καταλάβεις αν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά

  Είναι συχνό φαινόμενο πλέον τα πραγματικά χιλιόμετρα σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα να μην ταυτίζονται με τα χιλιόμετρα που απεικονίζονται στο κοντέρ. Πως μπορούμε να καταλάβουμε ότι κάτι δεν πάει καλά σε τέτοιες περιπτώσεις; Ακολουθούν 6 τρόποι που μπορούν να αποκαλύψουν ότι κάτι δεν πάει καλά.
Εσωτερικό:  Δες με τα ίδια σου τα μάτια το κάθισμα του οδηγού, το τιμόνι, τον λεβιέ, τα πετάλια και τα πατάκια. Αυτοκίνητα με λιωμένο τιμόνι ή λεβιέ δεν νοείται να έχουν 40 και 50.000 χλμ. στο κοντέρ, ή τουλάχιστον θα έπρεπε να σου κινήσει τις υποψίες.
used_steering_wheel
Στο άλλο άκρο, ένα αχρησιμοποίητο και αλέκιαστο full δερμάτινο λευκό σαλόνι με 55.000 χλμ στο κοντέρ δεν είναι επίσης λογικό.
Βιβλίο service:  Συνεχίζουμε με το βιβλίο service, στο οποίο ελέγχεται αν έχει σφραγίδες επίσημου ή εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου. Το βιβλίο service πρέπει να έχει συμπληρωμένα τα στοιχεία του
αυτοκινήτου (πινακίδα, αριθμό πλαισίου), όπου ψάχνεις για σφραγίδες, εργασίες, χιλιόμετρα, αποδείξεις εργασιών (αν υπάρχουν). Κάποιες συμβουλές:
bookservice1
1.Δες τα χιλιόμετρα και τα χρονολογικά διαστήματα μεταξύ των service/εργασιών. Βγάζει νόημα ένα αυτοκίνητο να έχει το πρώτο service των 20.000 χλμ ενάμιση χρόνο μετά την αγορά, και το επόμενο των 40.000 χλμ 4-5 χρόνια μετά; Μάλλον όχι, εκτός και αν υπάρχει μία πολύ καλή δικαιολογία (πάντα υπάρχει μία) που να είναι όμως απόλυτα πιστευτή από τη μεριά σου!
2.Μη διστάσεις να πάρεις τηλέφωνο την αντιπροσωπεία της οποίας τη σφραγίδα βλέπεις πάνω στο βιβλίο service. Ζήτα τους επιβεβαίωση για το τι είδους εργασίες έγιναν και στα πόσα χιλιόμετρα. Αν ακούσεις ότι “έπεσε κεραυνός και κατέστρεψε κάποια μόνο από τα αρχεία μας, όχι όλα…” οπότε δεν βρίσκουν το αυτοκίνητο, εκεί θα αρχίσεις να ανησυχείς.
3.Εδώ θέλει χρόνο από τη μεριά σου. Δες τις εργασίες που έχουν γίνει και τα αναλώσιμα που άλλαξαν, δες τα χιλιόμετρα στα οποία έγιναν οι εργασίες, και κάνε αντιπαραβολή με το επίσημο πρόγραμμα service της αντιπροσωπείας (υπάρχει στα εγχειρίδια του αυτοκινήτου, το βρίσκεις εύκολα και στο internet).Κάποια γρήγορα πράγματα που μπορεί να σε βοηθήσουν να γλιτώσεις χρόνο είναι τα εξής:
-Μία αντλία (τρόμπα) νερού συνήθως δεν αλλάζεται πριν τις 100.000 χλμ. (κατά μέσο όρο), άρα δύσκολα μπορεί ένα αυτοκίνητο που έχει καινούργια/αλλαγμένη αντλία νερού να έχει και 50.000 χλμ. στο κοντέρ
-Το service χρονισμού του ιμάντα (για όποια αυτοκίνητα δεν έχουν καδένα) γίνεται από τις 80.000 χλμ. και άνω στα περισσότερα μοντέλα της αγοράς. Μην προσπαθούν να σας πείσουν ότι πραγματοποιήθηκε λόγω ακινησίας σε λιγότερα, δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς ακινητοποιημένα στα γκαράζ.
Ελαστικά:  Η πραγματικότητα λέει ότι πολλοί ιδιοκτήτες καλύπτουν 40-50.000 χλμ με ένα σετ ελαστικών, ειδικά που τώρα οι εποχές είναι οικονομικά δύσκολες
-Τα ελαστικά έχουν μέσο όρο ζωής τα 4 χρόνια, αν και πολλοί ιδιοκτήτες τα κρατούν και πάνω από 5.
-Το πέλμα του ελαστικού δείχνει και τη φθορά του (όσο χρησιμοποιείται τόσο μειώνεται το βάθος των αυλακώσεων), 2.5-3 χιλιοστά αποτελούν συνήθως το όριο κάτω από το οποίο ένα ελαστικό χρειάζεται σύντομα αλλαγή, ενώ η νομοθεσία ορίζει τα 1.6 χιλιοστά ως κατώτατο επιτρεπόμενο όριο
Σύστημα ενεργητικής ασφάλειας:  Περιλαμβάνει ελέγχους στα αμορτισέρ, τα μπαλάκια και τα σινεμπλόκ. Τα σημεία αυτά συνήθως έχουν φθορά ανάλογη των χιλιομέτρων που διανύουν, οπότε και τα αναλώσιμά τους αλλάζουν κοντά στο τέλος της ζωής τους. Αν παρατηρηθούν σημαντικές φθορές, το όχημα θα πρέπει να έχει πάνω από 60-70.000 χλμ στο κοντέρ.
rear_suspension
Φρένα:  Είναι ακόμα ένα μέρος του αυτοκινήτου που μας δίνει εικόνα των χιλιομέτρων. Όχι τόσο τα τακάκια, τα οποία αλλάζουν σε μικρά διαστήματα, αλλά οι δίσκοι. Λόγω της φύσης τους, οι δίσκοι αντέχουν για πολλά χιλιόμετρα αν έχουν συντηρηθεί σωστά (κυρίως αν τα τακάκια αλλάζουν στην ώρα τους), με την πλειονότητα των αυτοκινήτων να κινούνται στα 80-130.000 χλμ ζωής.
breaks_rotor
Ολοκαίνουριοι δίσκοι στα 40-50.000 χλμ δεν έχουν λογική, εκτός και αν ήταν μία aftermarket βελτίωση που τοποθετήθηκε εκ των υστέρων.
  Τέλος, δεν παραλείπουμε το εξωτερικό του αυτοκινήτου. Εδώ δίνουμε προσοχή σε τυχόν ξεφλουδίσματα/διαβρώσεις που παρουσιάζει το χρώμα σε διάφορα σημεία του οχήματος. Το ξεφλούδισμα μπορεί να οφείλεται στη χρόνια πολυκαιρία ή σε μία επισκευή που δεν έχει γίνει σωστά (π.χ. εκτεταμένος στόκος για επισκευή ζημιάς).
Πηγή:[www.spotmechanic.gr]